Njooh, tässä nähtiin taas päikkärien loistelias anti..näin muitakin unia kuin vain tämän, mutta niitä en muista niin tarkasti.

Olin siis Jyväskylässä, muistaakseni Paviljongin edessä. Yhtäkkiä exäni (muutaman vuoden takainen) tulee vaimonsa kanssa jostakin, hän näkee minut ja muuttuu vihaisen näköiseksi. Minua pelottaa lähestyä häntä. Sitten pelkoni toteutuu ja kun hän on lähempänä, ottaa hän minusta kiinni ja alkaa murjoa ihan kunnolla naamaan, niin etten voi puolustautua. Kohta olen jo maassa ja saan potkuja joka puolelle kehoani. Hänen vaimonsa koittaa huudella jotain että älä tee noin, mutta tuloksetta. Jonkin ajan kuluttua pääsen jaloilleni hänen rauhoituttua, ja vaikka minua pelottaa, rohkenen mennä hieman lähemmäs ja sanoa hänelle tyynesti silmiin katsoen "kai sä tajuat, että mä voin tehdä tästä rikosilmoituksen". Näen kuinka hän meinaa kiehahtaa uudelleen, mutta ei kuitenkaan tee mitään. Jatkamme omille teillemme.

Jonkin ajan kuluttua näen hänen siskonsa ja joitain muita vanhoja tuttuja, joita en ole nähnyt aikoihin. He istuvat jossain penkillä, ja menen istumaan heidän taakseen juttelemaan. Pian exäni näkee minut taas ja hän raivostuu uudelleen kun näkee, että juttelen hänen siskolleen. Tyyliin "pitikö sun nyt tulla just siihen!!" ja pääsen uudelleen hänen käsittelyynsä. Tällä kertaa hän vetäisee maasta jonkun kyltin/ liikennemerkin/ rautakangen ja alkaa hakkaamaan minua sillä. Olen taas maassa ja kuulen kuinka hän haukkuu ja raivoaa kuinka paska ihminen olen. Sitten kaikkein ehkä, hmmh, koomisin osuus: sieltä iskujen lomasta saan soperrettua jotakin että "Mitä veikkaat, kumpaa meistä Jeesus nyt auttaisi?" :D Tämä exäni lienee tällä hetkellä uskovaisempi kuin minä, mutta mietin kyllä silti tuota suustani tullutta lausahdusta. Kumpaa Jeesus auttaisi? Haluaisiko hän, että saisin opetuksen pahoista teoistani jotta ymmärtäisin olla tekemättä pahaa, vai sanoisiko hän exälleni että älä vastaa pahaan pahalla vaan hyvällä? Kumpi loppujen lopuksi olisi minulle parhaaksi ja ojennukseksi...

Ja niin, mistä nää unet oikein kumpuaa? :D