Kaikki ei välttämättä tajua, mitä hauskaa näissä Jannen jutuissa on. Itseasiassa, suurin osa Jannen (ja Tanelinkin) jutuista on sellasia, että mun blogin lukijoista Maarit on ainoa, kehen nää kaikki uppoo varmasti :D

Ollaan kaikki olohuoneessa paitsi äiti, Janne on keittiössä yksin iltapalalla. Äiti tulee katsomaan, mitä me tehään. Janne huutaa pimeästä keittiöstä: "Syömään!"


Milla hyppäsi alas sohvalta ja meni Jannen perässä keittiöön.

Janne: "Milla kyllästyi jo Saaraan kun tuli pois sohvalta"
Minä: "Milla kyllästyy kaikkiin, jos on ruokaa tarjolla"
Janne: "Ei pidä paikkaansa. Milla antaa aina kinkkua minulle." (Milla on koira)

Minä: "Mitähän kattois"
Taneli: "Kato Donnie Darko. Ootko nähny?"
Minä: "Oon. Mut taas pitäis yötä vasten kattoa se."
Janne: "Kello on tuon verran, Saara ihan turhaan panikoi. Meet aina hullun myöhään nukkumaan"
Minä: "Eiku tänään aattelin mennä aiemmin."
Janne:  "Heheh ..hullun koomista...."

Meillä on kauheesti salmiakkikarkkipusseja ympäri taloa, kun äiti toi opistolta niitä.

Janne: "Joka paikassa noita avattuja karkkipusseja. Mutta en aio ottaa yhtään karkkia. Ehkä jos yöllä kävelen unissani, saatan ottaa vahingossa."
Isä: "Voikohan unissakävellessään syödä.."
Äiti: "No voihan unisena ajaa vaikka autoa"
Janne: "Niin..unissaan voi ajaa auton vaikka ojaan."

Janne selittää ja makaa selällään olohuoneen lattialla:
 "Saaralla oli joku hullun ärsyttävä kaveri Kuopiossa, se aina vaan pelasi koko päivän tietokoneella ja taputti tällein käsiään ja huusi: "Tarjoilija, ruokaa!"

Kerroin pojille yläastekaverista Hennasta.
Janne: "En muista ketään Hennaa...eikun oliko sillä se joku syöpä pohkeessa.
Minä: "Haha, joo kasvain oli, nilkassa. Olin ite jo unohtanu ton."
Janne: "Eiku niin, kasvain. En muista mitään muuta siitä. Eikun joo, ja se teki kaakaota jotenkin oudosti. Sillein jotenkin että otti hanasta suoraan kuumaa vettä ja sekoitti siihen."
(En ite muista tota kaakaojuttua, keksi varmaan omasta päästään :D Pitäis ehkä kysyä Hennalta...)